Tuesday, January 11, 2011

BARBARA: DIS, QUAND REIVENDRAS-TU?


Monique Andrée Serf (June 9, 1930 – November 24, 1997), known as BARBARA, was a popular french singer and songwriter who starts her career at the sixties. DIS, QUAND REIVENDRAS-TU? (Music & Lyric by Barbara in 1962) is one of those songs that she will be remembered. Barbara is claimed by very young artists who recognize her as an influence. Both Martha Wainwright and Regina Spektor have succumbed to her talent. Even Mika has covered "La solitude" in his performances in Paris. Today, we wanted to remember her.



LYRICS

Voilà combien de jours, voilà combien de nuits,
Voilà combien de temps que tu es reparti
Tu m'as dit: "Cette fois, c'est le dernier voyage"
Pour nos coeurs déchirés, c'est le dernier naufrage
"Au printemps, tu verras, je serai de retour
Le printemps, c'est joli pour se parler d'amour
Nous irons voir ensemble les jardins refleuris
Et déambulerons dans les rues de Paris!"

REFRAIN:

Dis, quand reviendras-tu?
Dis, au moins le sais-tu
Que tout le temps qui passe
Ne se rattrape guère...
Que tout le temps perdu
Ne se rattrape plus!

Le printemps s'est enfui depuis longtemps déjà
Craquent les feuilles mortes, brûlent les feux de bois
À voir Paris si beau en cette fin d'automne
Soudain je m'alanguis, je rêve, je frissonne
Je tangue, je chavire, et comme la rengaine
Je vais, je viens, je vire, je me tourne, je me traîne
Ton image me hante, je te parle tout bas
Et j'ai le mal d'amour, et j'ai le mal de toi

REFRAIN

J'ai beau t'aimer encore, j'ai beau t'aimer toujours
J'ai beau n'aimer que toi, j'ai beau t'aimer d'amour
Si tu ne comprends pas qu'il te faut revenir
Je ferai de nous deux mes plus beaux souvenirs
Je reprendrai la route, le monde m'émerveille
J'irai me réchauffer à un autre soleil
Je ne suis pas de ceux qui meurent de chagrin
Je n'ai pas la vertu des femmes de marins
[au masculin: ... des chevaliers anciens]

REFRAIN

DIS, QUAND REIVENDRAS-TU? covered by MARTHA WAINWRIGHT




If you prefer to write your comments in Spanish, please click HERE
Don't Forget to write the name of the song before commenting

4 comments:

SERGI said...

It´s beautiful, a good voice, and i don´t know this singer, likes sad but i think that is a powerful song

MIDAS said...

Thanks for your comment. You has been very successful with your description about Barbara. She was an important singer of french song. But no wonder you don't know her. The spread of French music has always been very limited in Spain.

Le Gallinacé said...

Not knowing Barbara is a total shame ! n'est-ce pas ?

MIDAS said...

@ Brevis Gall

No. Not Knowing Fleming, Edison or Marie Curie, by example, is a total shame. Barbara is less known out of France and totally unknown for spanish public. Except in minoritary circuits. I adore Barbara, but I'm afraid that I belong to those minoritary circuits.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...